研究者総覧

坪田 隆宏 (ツボタ タカヒロ)

  • 大学院理工学研究科 生産環境工学専攻 講師
Last Updated :2020/08/07

研究者情報

学位

  • PhD(Queensland University of Technology)

科研費研究者番号

  • 00780066

J-Global ID

研究キーワード

  • 交通安全   舗装工学   交通シミュレーション   交通工学   

研究分野

  • 社会基盤(土木・建築・防災) / 土木計画学、交通工学

経歴

  • 2019年04月 - 現在  愛媛大学 工学部 特任講師Faculty of Engineering
  • 2016年04月 - 2019年03月  愛媛大学工学部助教
  • 2016年03月 - 2016年03月  株式会社交通システム研究所
  • 2014年05月 - 2015年12月  Queensland University of TechnologySmart Transport Research Centre
  • 2008年04月 - 2010年06月  パシフィックコンサルタンツ株式会社

学歴

  • 2010年07月 - 2014年09月   Queensland University of Technology   Science and Engineering Faculty   Smart Transport Research Centre
  • 2006年04月 - 2008年03月   東京大学大学院   工学系研究科   社会基盤学専攻
  • 2002年04月 - 2006年03月   東京大学   工学部   社会基盤学科

所属学協会

  • World Conference on Transport Research (WCTR)   日本都市計画学会   土木学会   交通工学研究会   

研究活動情報

論文

  • 交通事故リスク情報提供による安全性向上効果の定量評価
    交通工学論文集 6 2 A_270 - A_279 2020年02月 [有り][無し]
  • 高速道路走行時のヴィジランス低下に対する注意の解放効果分析
    白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏
    交通工学論文集 6 2020年02月 [有り][無し]
  • Effect of Attentional Disengagement on Driver Inattention While Driving on Expressway
    Hirotoshi SHIRAYANAGI, Shinya KURAUCHI, Takahiro TSUBOTA, Toshio YOSHII
    Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies 2019年12月 [有り][無し]
  • 和風型街並の印象が主観的経過時間の歪みに与える影響分析 -ラグ数判断課題に基づく検討
    白柳 洋俊, 倉内 慎也, 坪田 隆宏
    都市計画論文集 2019年10月 [有り][無し]
  • Analysis of the Safety Performance of Drainage Pavement focusing on Pavement Age
    Celso FERNANDO, Toshio YOSHII, Takahiro TSUBOTA, Hirotoshi SHIRAYANAGI
    Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies 13 2016 - 2026 2019年 [有り][無し]
  • 視覚性ワーキングメモリの駆動による和風建築要素に対する注意捕捉の促進効果
    白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏
    土木学会論文集D3(土木計画学) 75 6 2019年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • ディープラーニングを用いた高速道路の路面劣化予測モデル
    橋本 申, 吉井 稔雄, 坪田 隆宏, 全 邦釘
    土木学会論文集D3 75 6 掲載決定  2019年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 高速道路における舗装路面性状を考慮した交通事故リスク分析
    坪田隆宏, 吉井稔雄, 白柳洋俊, 倉内慎也
    土木学会論文集D3(土木計画学) 75 5 2019年 [有り][無し]
  • 和風型街並の反復認知が和風建築要素の虚偽記憶に及ぼす影響
    白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏
    土木学会論文集D3(土木計画学) 75 5 2019年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 坪田隆宏, 吉井稔雄, XING Jian
    交通工学論文集(Web) 5 2 A_199‐A_207(J‐STAGE)  2019年 [無し][無し]
  • 坪田隆宏, 吉井稔雄, 白柳洋俊, 小倉晃一
    土木学会論文集 D3(土木計画学) 74 5 2018年12月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 坪田隆宏, 吉井稔雄, 白柳洋俊, 藤井浩史
    土木学会論文集 D3(土木計画学) 74 5 2018年12月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 和風型街並の反復認知が和風建築要素の虚偽記憶に及ぼす影響
    白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏
    土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 58 2018年11月 [無し][無し]
  • 統合型需要モデルを用いた高速道路整備に伴う利用者便益の計測
    西真宏, 倉内慎也, 吉井稔雄, 坪田隆宏
    交通工学研究発表会論文集 38 641 - 646 2018年08月 [有り][無し]
  • An analysis of the effect of road pavement materials and their ages on the accident risk on Hanshin Expressway
    Celso Fernando, 吉井稔雄, 坪田隆宏, 白柳洋俊
    土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 57 2018年06月 [無し][無し]
  • まちなか回遊時の記憶痕跡が主観的時間の歪みに与える影響
    白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏, 吉井稔雄, 大田菜央
    土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 57 2018年06月 [無し][無し]
  • 高速道路における舗装路面性状を考慮した交通事故リスク分析
    坪田隆宏, 吉井稔雄, 白柳洋俊, 倉内慎也
    土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 57 2018年06月 [無し][無し]
  • 坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 原田 日郎, 神野 裕昭
    交通工学論文集 4 1 216 - 222 2018年02月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 倉内 慎也, 山本 篤志
    土木学会論文集D3(土木計画学) 74 5 I_1029 - I_1035 公益社団法人 土木学会 2018年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌) 
    居住地から幹線道路へのアクセス道である生活道路は,一般に幅員が狭く,無信号交差点が多い等の特徴の為,交通事故の危険性が高いと推察される.しかし,車両感知器未設置区間が多く交通量の把握が困難であり,交通事故リスクの把握が容易ではなかった.一方,近年はプローブ技術の進展により生活道路における車両走行の実態把握が可能となった.そこで本研究では,ETC2.0搭載車両から得られる走行履歴を活用し,生活道路における交通事故リスクの算定と要因分析手法の構築を行なう.愛媛県松山市中心部を対象に500m四方メッシュ単位で,生活道路事故リスクの算出と,重回帰モデルによる事故リスク要因分析を行った結果,幹線道路付近や事業所数の多い地域,学生や生産年齢人口の多く居住する地域において事故リスクが高まる傾向が明らかになった.
  • 交差点における事故リスク推 定モデルの構築
    岡田洋晃, 吉井稔雄, 坪田隆宏, 白柳洋俊
    土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 57 2018年 [無し][無し]
     研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
  • 坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 倉内 慎也, 山本 篤志
    土木学会論文集D3(土木計画学) 74 5 I_1029 - I_1035 公益社団法人 土木学会 2018年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌) 
    居住地から幹線道路へのアクセス道である生活道路は,一般に幅員が狭く,無信号交差点が多い等の特徴の為,交通事故の危険性が高いと推察される.しかし,車両感知器未設置区間が多く交通量の把握が困難であり,交通事故リスクの把握が容易ではなかった.一方,近年はプローブ技術の進展により生活道路における車両走行の実態把握が可能となった.そこで本研究では,ETC2.0搭載車両から得られる走行履歴を活用し,生活道路における交通事故リスクの算定と要因分析手法の構築を行なう.愛媛県松山市中心部を対象に500m四方メッシュ単位で,生活道路事故リスクの算出と,重回帰モデルによる事故リスク要因分析を行った結果,幹線道路付近や事業所数の多い地域,学生や生産年齢人口の多く居住する地域において事故リスクが高まる傾向が明らかになった.
  • Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii, Hirotoshi Shirayanagi, Shinya Kurauchi
    The 21st IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems (IEEE ITSC 2018) 3613 - 3618 2018年 [有り][無し]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • 白柳 洋俊, 田地 竣, 坪田 隆宏, 倉内 慎也, 吉井 稔雄
    交通工学論文集 4 1 A_106 - A_112 一般社団法人 交通工学研究会 2018年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌) 

    本研究は,実走行と DS 内での走行挙動の乖離が運転経験に依存して変化するとの推察の下,運転経験を重ねることによって運転行動を支配する正の強化子に変化が生じること,ならびに運転経験を重ねることによって獲得的運転行動が般化する,との仮説を措定し,停止挙動を対象に,実走行実験と DS 走行実験により両仮説を検証する.実験の結果,運転経験に乏しいドライバーが停止時間に基づいて停止挙動を行うのに対して,経験豊富なドライバーは減速度を考慮して停止挙動を行うことを示し,これは各ドライバーの正の強化子に差異によるものである可能性を指摘した.また,経験豊富なドライバーは実走行時と DS 走行時におけるブレーキ操作が一致,すなわち運転行動が般化していることを示唆する結果が得られた.一方の経験が乏しいドライバーではブレーキ操作が一致しないとの結果が得られた.

  • Investigation of the Effects of Traffic Safety and In-vehicle Criminality on Commuter’s Mode Choice Behaviour
    Audinda Virsa Leinia, Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii
    Internet Journal of Society for Social Management Systems 11 1 136 - 145 2017年12月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • Investigation of the Effects of Traffic Safety and In-vehicle Criminality on Commuter’s Mode Choice Behaviour
    Audinda Virsa Leinia, Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii
    International Symposium of the 11th Society for Social Management Systems 2017年09月 [有り][無し]
  • Nasser R. Sabar, Le Minh Kieu, Edward Chung, Takahiro Tsubota, Paulo Eduardo Maciel de Almeida
    ENGINEERING APPLICATIONS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE 63 45 - 53 2017年08月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌) 
    Traffic signals play a significant role in the urban transportation system. They control the movement of traffic on urban streets by determining the appropriate signal timing settings. Due to the stochastic nature of the traffic flow, deciding on the best signal timing settings is a computationally complex problem, with the result that traditional analytical methods have been found to be inadequate in dealing with real world scenarios. This issue has already been tackled using computational intelligence algorithms such as the genetic algorithm (GA). However, despite good results, GA may experience slow convergence, especially when dealing with constrained optimisation problems. To address this issue, we propose an adaptive memetic algorithm (MA) for optimising signal timings in real world urban road networks using traffic volumes derived from induction loop detectors. The proposed MA combines the strengths of GA with the exploitation power of a local search algorithm, in an adaptive manner, so as to accelerate the search process and generate high quality solutions. In this work, we propose two important techniques for improving the performance of a traditional MA. First, we use a systematic neighbourhood based simple descent algorithm as a local search to effectively exploit the search space around GA solutions. Second, to achieve a proper balance between the exploration of GA and the local search algorithm, we propose an indicator scheme to control the local search application based on the diversity and the quality of the search process. The proposed MA was tested in two different case studies for the cities of Brisbane, Australia, and Plock, Poland, using the well-known microscopic traffic simulator, AIMSUN. Results demonstrate that our MA is better than GA and traditional fixed-time traffic signal settings. Crown Copyright (C) 2017 Published by Elsevier Ltd. All rights reserved.
  • 坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 藤井 浩史, 河野 侑奈
    交通工学論文集 3 2 37 - 43 2017年02月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 白柳 洋俊, 坪田 隆宏, 倉内 慎也, 吉井 稔雄, 田地 竣
    交通工学研究発表会論文集 37 163 - 166 交通工学研究会 2017年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • 坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 原田 日郎, 神野 裕昭
    交通工学研究発表会論文集 37 87 - 92 交通工学研究会 2017年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • An Analysis of the Detection Probability of MAC Address from a Moving Bluetooth Device
    Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii
    Transportation Research Procedia 21 C 251 - 256 2017年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • Validation Study of Naïve Bayes Probabilistic Model for Transit Passengers’ Trip Purpose Estimation: Case Study Exploiting Detailed Brisbane Household Travel Survey Data
    Takahiko Kusakabe, Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar
    ransportation Research Board 95th Annual Meeting 2016年01月 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Alfredo Nantes, Edward Chung, Vikash V. Gayah
    TRANSPORTATION RESEARCH RECORD 2491 2491 43 - 52 2015年 [無し][無し]
     研究論文(学術雑誌) 
    The macroscopic fundamental diagram (MFD) relates space-mean density and flow. Because the MFD represents areawide network traffic performance, perimeter control strategies and networkwide traffic state estimation using the MFD concept have been studied. Most previous works used data from fixed sensors, such as inductive loops, to estimate the MFD, which can cause biased estimation in urban networks because of queue spillovers at intersections. To overcome this limitation, recent literature reported on the use of trajectory data obtained from probe vehicles. However, these studies were conducted with simulated data sets; few works have discussed the limitations of real data sets and their impact on variable estimation. This study compares two methods for estimating traffic state variables of signalized arterial sections: a method based on cumulative vehicle counts (CUPRITE) and one based on vehicle trajectory from taxi GPS logs. The comparisons reveal some characteristics of taxi trajectory data available in Brisbane, Queensland, Australia. The current trajectory data have limitations in quantity (i.e., the penetration rate), because of which the traffic state variables tend to be underestimated. Nevertheless, the trajectory-based method successfully captures the features of traffic states, which suggests that the trajectories from taxis can be a good estimator for networkwide traffic states.
  • Ashish Bhaskar, Takahiro Tsubota, Le Minh Kieu, Edward Chung
    TRANSPORTATION RESEARCH PART C-EMERGING TECHNOLOGIES 48 120 - 142 2014年11月 [無し][無し]
     研究論文(学術雑誌) 
    Loop detectors are the oldest and widely used traffic data source. On urban arterials, they are mainly installed for signal control. Recently state-of-the art Bluetooth MAC Scanners (BMS) has significantly captured the interest of stakeholders for exploiting it for area-wide traffic monitoring. Loop detectors provide flow - a fundamental traffic parameter; whereas BMS provides individual vehicle travel time between BMS stations. Hence, these two data sources complement each other, and if integrated should increase the accuracy and reliability of the traffic state estimation. This paper proposed a model that integrates loops and BMS data for seamless travel time and density estimation for urban signalised network. The proposed model is validated using both real and simulated data and the results indicate that the accuracy of the proposed model is over 90%. (C) 2014 Elsevier Ltd. All rights reserved.
  • 坪田隆宏, BHASKAR Ashish, CHUNG Edward
    生産研究 66 2 187 - 192 Institute of Industrial Science The University of Tokyo 2014年 [無し][無し]
  • Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung
    TRANSPORTATION RESEARCH RECORD 2241 2421 12 - 21 2014年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌) 
    The macroscopic fundamental diagram (MFD) relates space mean density and flow. The existence with dynamic features was confirmed in a congested urban network in downtown Yokohama, Japan, with a real data set. Because the MFD represents areawide network traffic performance, studies have reported on perimeter control strategies and areawide traffic state estimated with the MFD concept. However, few reports of real-world examples from signalized arterial networks are available. Data are fused from multiple sources (Bluetooth devices, loop detectors, and signal phase timing). A framework is presented for the development of the MFD for Brisbane, Queensland, Australia. Existence of the MFD in the Brisbane arterial network is confirmed. MFDs (from the entire network and several subregions) are evaluated to determine the spatial partitioning to represent network performance. The findings confirm the usefulness of appropriate network partitioning for traffic monitoring and incident detection. Future research directions are addressed.
  • Real time information provision benefit measured by macroscopic fundamental diagram
    Tsubota, Takahiro, Bhaskar, Ashish, Chung, Edward, Geroliminis, Nikolaos
    World Conference on Transport Research (WCTR 2013) 2013年07月 [有り][無し]
  • A FEASIBILITY STUDY OF AN AREA TRAFFIC CONTROL METHOD FOR TOKYO METROPOLITAN EXPRESSWAYS BASED ON MACROSCOPIC FUNDAMENTAL DIAGRAM
    Takahisa INATOMI, Hiroshi WARITA, Takashi OKANO, Takahiro TSUBOTA, Toshio YOSHII, Masao KUWAHARA
    OPTIMUM2013 - International Symposium on Recent Advances of Transport Modeling 2013年04月 [有り][無し]
     研究論文(国際会議プロシーディングス)
  • Information provision and network performance represented by Macroscopic Fundamental Diagram
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Nikolas Geroliminis
    Transportation Research Board 92nd Annual Meeting Proceedings 2013年01月 [有り][無し]
  • Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung
    Australasian Transport Research Forum, ATRF 2013 - Proceedings 2013年01月 [有り][無し]
     
    The Macroscopic Fundamental Diagram (MFD) relates space-mean density and flow, and the existence with dynamic features was confirmed in congested urban network with real data set from loop detectors and taxi probes. Since the MFD represents the area-wide network traffic performances, it gives foundations for perimeter control strategies and an area traffic state estimation enabling area-based network control. However, limited works have been reported on real world example from signalised arterial network. This paper fuses data from multiple sources (Bluetooth, Loops and Signals) and develops a framework for the development of the MFD for Brisbane. Existence of the MFD in Brisbane network is confirmed. Different MFDs (from whole network and several sub regions) are evaluated to discover the spatial partitioning in network performance representation.
  • Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung
    Journal of the Eastern Asia Society for Transport Studies 10 1750 - 1763 2013年 [有り][無し]
     研究論文(学術雑誌)
  • Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Romain Billot
    ATRF 2011 - 34th Australasian Transport Research Forum 2011年09月 [有り][無し]
  • Takahiro Tsubota, Harumi Kikuchi, Kazuhito Uchiumi, Hiroshi Warita, Fumitaka Kurauchi
    Int. J. Intelligent Transportation Systems Research 9 2 64 - 70 2011年 [有り][無し]
  • 所要時間信頼性を考慮した事故削減効果
    菊地 春海, 坪田 隆宏, 内海 和仁, 割田 博, 倉内 文孝
    第8回ITSシンポジウム2009,Peer-Review Proceedings 31 - 36 ITS Japan 2009年12月 [有り][無し]
     研究論文(研究会,シンポジウム資料等)
  • Effect of Road Pavement Ages on Traffic Accident Risks
    Takahiro Tsubota, Celso Fernando, Toshio Yoshii, Hirotoshi Shirayanagiq
    Transportation Research Procedia [有り][無し]

書籍

  • New Developments in Transport Planning - Advances in Dynamic Traffic Assignment
    Takahiro Tsubota, Masao Kuwahara (範囲:Study on Dynamic System Optimum Assignment to Establish Marginal Time Equilibrium)
    Edward Elgar Publishing 2010年

講演・口頭発表等

MISC

  • 夜間走行時におけるドライバーの外発性注意の特性分析
    田地竣, 白柳洋俊, 吉井稔雄, 倉内慎也, 坪田隆宏 交通工学研究発表会論文集 2019年08月 [有り][無し]
  • Effect of Road Pavement Ages on Traffic Accident Risks
    Takahiro Tsubota, Celso Fernando, Toshio Yoshii, Hirotoshi Shirayanagiq The International Symposium of Transport Simulation & International Workshop on Traffic Data and its Standardization 2018 (ISTS & IWTDCS 2018) 研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議) 2018年08月 [有り][無し]
  • 阪神高速道路における舗装の供用年数を考慮した事故リスク分析
    河野颯舞, 吉井稔雄, 坪田隆宏, 白柳洋俊 土木学会四国支部第24回技術研究発表会 研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議) 2018年05月 [無し][無し]
  • まちなか回遊時の店舗ファサードの記憶強度が主観的時間に及ぼす影響
    大田菜央, 白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏 土木学会四国支部第24回技術研究発表会 研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議) 2018年05月 [無し][無し]
  • Impact of Long-Continuous Driving Vehicles on Accident Risks
    Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii, Koichi Ogura The 7th International Symposium on Transportation Network Reliability 研究発表ペーパー・要旨(国際会議) 2018年01月 [有り][無し]
  • 実走行とドライビングシミュレータにおけるドライバーの停止判断要因の差異
    田地竣, 白柳洋俊, 倉内慎也, 坪田隆宏 土木学会四国支部第23回技術研究発表会 研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議) 2017年05月 [無し][無し]
  • ドライバーの個人差を考慮した連続運転時間と運転挙動の関係分析
    田中優司, 吉井稔雄, 坪田隆宏, 松下聖史 土木学会四国支部第23回技術研究発表会 研究発表ペーパー・要旨(全国大会,その他学術会議) 2017年05月 [無し][無し]
  • Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung 20th ITS World Congress Tokyo 2013 2013年01月 [無し][無し]
     
    This research aims to develop a reliable density estimation method for signalised arterials based on cumulative counts from upstream and downstream detectors. Although traffic density is a key variable for analyzing network performance, its estimation is still challenging due to counting errors associated with urban arterials with mid-link sinks and sources. In order to overcome the issue, CUmulative plots and Probe Integration for Travel timE estimation (CUPRITE) is employed for density estimation. CUPRITE reduces or cancels the counting inconsistencies when vehicles' conservation is not satisfied within a section by utilizing probe vehicles' samples. The method is tested in a controlled environment, and the authors demonstrate the effectiveness of CUPRITE for density estimation in a signalised section.
  • 内海和仁, 大塚秀樹, 割田博, 坪田隆宏 土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 41 2010年06月 [無し][無し]
  • 割田博, 坪田隆宏, 船岡直樹, 宗像恵子 土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 39 ROMBUNNO.311 2009年06月 [無し][無し]
  • 坪田隆宏, 菊地春海, 梶原一夫, 坂爪誠, 割田博, 倉内文孝 土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 39 ROMBUNNO.318 2009年06月 [無し][無し]
  • 坪田隆宏, 桑原雅夫 土木計画学研究・講演集(CD-ROM) 37 ROMBUNNO.316 2008年06月 [無し][無し]

共同研究・競争的資金等の研究課題

  • ディープラーニングによる交通事故リスク予測モデルの開発
    日本学術振興会 科学研究費助成事業:
    研究期間 : 2020年 -2021年
  • ディープラーニングによる高速道路ネット ワーク安全性評価モデルの開発
    阪神高速道路株式会社:阪神高速若手研究者助成基金
    研究期間 : 2019年04月 -2020年03月 
    代表者 : 坪田 隆宏
  • グラフィカルモデルを用いた運転馴化状態の検出手法
    日本学術振興会:科学研究費助成事業
    研究期間 : 2017年04月 -2019年03月 
    代表者 : 坪田 隆宏

委員歴

  • 2019年 - 現在   交通工学研究会   査読委員
  • 2017年05月 - 現在   International Symposium of Transport Simulation & International Workshop on Traffic Data Collection and its Standardization 2018 (ISTS&IWTDCS 2018)   Local Organising Committee
  • 2017年04月 - 現在   交通工学研究会 松山都市圏事故リスクマネジメント研究会   委員
  • 2016年08月 - 現在   国土交通省四国地方整備局 松山河川国道工事事務所 愛媛県渋滞対策協議会   委員


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