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坪田 隆宏ツボタ タカヒロ

所属部署
大学院理工学研究科 生産環境工学専攻
職名講師
メールアドレス
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生年月日
Last Updated :2018/11/09

研究者基本情報

基本情報

    科研費研究者番号:00780066

学歴

  • 2010年07月 - 2014年09月, Queensland University of Technology, Science and Engineering Faculty, Smart Transport Research Centre
  • 2006年04月 - 2008年03月, 東京大学大学院, 工学系研究科, 社会基盤学専攻
  • 2002年04月 - 2006年03月, 東京大学, 工学部, 社会基盤学科

経歴

  •   2016年03月,  - 2016年03月, 株式会社交通システム研究所
  •   2014年05月,  - 2015年12月, Queensland University of Technology, Smart Transport Research Centre
  •   2008年04月,  - 2010年06月, パシフィックコンサルタンツ株式会社

研究活動情報

研究分野

  • 土木計画学・交通工学

研究キーワード

    交通工学, 交通安全, 舗装工学, 交通シミュレーション

論文

  • Bluetooth検知技術を活用した交通量推定
    坪田隆宏, 吉井稔雄, 白柳洋俊,藤井浩史, 土木学会論文集 D3(土木計画学), 74, (5) ,   2018年12月
  • ETC2.0データを活用した生活道路の交通事故リスク要因分析
    坪田隆宏,吉井稔雄,倉内慎也,山本篤志, 土木学会論文集 D3(土木計画学), 74, (5) ,   2018年12月
  • 長時間連続運転車両が事故発生リスクに与える影響分析
    坪田隆宏, 吉井稔雄, 白柳洋俊,小倉晃一, 土木学会論文集 D3(土木計画学), 74, (5) ,   2018年12月
  • Effect of Pavement Conditions on Accident Risk in Rural Expressways
    Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii, Hirotoshi Shirayanagi and Shinya Kurauchi, The 21st IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems (IEEE ITSC 2018),   2018年11月
  • Effect of Road Pavement Ages on Traffic Accident Risks
    Takahiro Tsubota, Celso Fernando, Toshio Yoshii and Hirotoshi Shirayanagiq, Transportation Research Procedia
  • 交通流状態と幾何構造を考慮した都市間高速道路の事故発生リスク分析
    坪田隆宏,吉井稔雄,Jian Xing, 交通工学研究発表会論文集, 38, 35 - 42,   2018年08月
  • 生活道路交差点部と単路部における事故リスクの算定
    吉井稔雄,坪田隆宏,倉内慎也,白柳洋俊, 交通工学研究発表会論文集, 38, 43 - 48,   2018年08月
  • 統合型需要モデルを用いた高速道路整備に伴う利用者便益の計測
    西真宏,倉内慎也,吉井稔雄,坪田隆宏, 交通工学研究発表会論文集, 38, 641 - 646,   2018年08月
  • 一般道路における路線 QV 式を用いた速度推定モデル
    坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 原田 日郎, 神野 裕昭, 交通工学論文集, 4, (1) 216 - 222,   2018年02月
  • ドライバーの停止挙動に対する正の強化子の変化とその般化分析
    白柳 洋俊, 田地 竣, 坪田 隆宏, 倉内 慎也, 吉井 稔雄, 交通工学論文集, 4, (1) 106 - 112,   2018年02月
  • Investigation of the Effects of Traffic Safety and In-vehicle Criminality on Commuter’s Mode Choice Behaviour
    Audinda Virsa Leinia, Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii, Internet Journal of Society for Social Management Systems, 11, (1) 136 - 145,   2017年12月
  • A Memetic Algorithm for Real World Multi-intersection Traffic Signal Optimisation Problems
    Nasser R. Sabar, Le Minh Kieu, Edward Chung, Takahiro Tsubota, Paulo Eduardo Maciel de Almeida, International Scientific Journal Engineering Applications of Artificial Intelligence, 63, 45 - 53,   2017年08月
  • Bluetooth スキャナの指向性と設置位置を考慮した MAC アドレスの検知確率推定モデル
    坪田 隆宏, 吉井 稔雄, 藤井 浩史, 河野 侑奈, 交通工学論文集, 3, (2) 37 - 43,   2017年02月
  • An Analysis of the Detection Probability of MAC Address from a Moving Bluetooth Device
    Takahiro Tsubota and Toshio Yoshii, Transportation Research Procedia, 21, (C) 251 - 256,   2017年
  • Validation Study of Naïve Bayes Probabilistic Model for Transit Passengers’ Trip Purpose Estimation: Case Study Exploiting Detailed Brisbane Household Travel Survey Data
    Takahiko Kusakabe, Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, ransportation Research Board 95th Annual Meeting,   2016年01月
  • Comparative analysis of traffic state estimation: Cumulative counts-based and trajectory-based methods
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Alfredo Nantes, Edward Chung, Vikash V. Gayah, Transportation Research Record, 2491, 43 - 52,   2015年01月
  • Urban traffic state estimation: Fusing point and zone based data
    Ashish Bhaskar, Takahiro Tsubota, Le Minh Kieu, Edward Chung, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, 48, 120 - 142,   2014年11月
  • Macroscopic fundamental diagram for Brisbane, Australia: empirical findings on network partitioning and incident detection
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Transportation Research Record, 2241, 12 - 21,   2014年
  • Traffic density estimation of signalised arterials with stop line detector and probe data
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Journal of the Eastern Asia Society for Transport Studies, 10, 1750 - 1763,   2013年
  • Benefit of Accident Reduction Considering the Improvement of Travel Time Reliability.
    Takahiro Tsubota,Harumi Kikuchi,Kazuhito Uchiumi,Hiroshi Warita,Fumitaka Kurauchi, Int. J. Intelligent Transportation Systems Research, 9, (2) 64 - 70,   2011年

MISC

  • 和風型街並の反復認知が和風建築要素の虚偽記憶に及ぼす影響
    白柳洋俊,倉内慎也,坪田隆宏, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 58,   2018年11月
  • Effect of Road Pavement Ages on Traffic Accident Risks
    Takahiro Tsubota, Celso Fernando, Toshio Yoshii and Hirotoshi Shirayanagiq, The International Symposium of Transport Simulation & International Workshop on Traffic Data and its Standardization 2018 (ISTS & IWTDCS 2018),   2018年08月
  • まちなか回遊時の記憶痕跡が主観的時間の歪みに与える影響
    白柳洋俊,倉内慎也,坪田隆宏,吉井稔雄,大田菜央, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 57,   2018年06月
  • 高速道路における舗装路面性状を考慮した交通事故リスク分析
    坪田隆宏,吉井稔雄,白柳洋俊,倉内慎也, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 57,   2018年06月
  • An analysis of the effect of road pavement materials and their ages on the accident risk on Hanshin Expressway
    Celso Fernando,吉井稔雄,坪田隆宏,白柳洋俊, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 57,   2018年06月
  • 阪神高速道路における舗装の供用年数を考慮した事故リスク分析
    河野颯舞,吉井稔雄,坪田隆宏,白柳洋俊, 土木学会四国支部第24回技術研究発表会,   2018年05月
  • まちなか回遊時の店舗ファサードの記憶強度が主観的時間に及ぼす影響
    大田菜央,白柳洋俊,倉内慎也,坪田隆宏, 土木学会四国支部第24回技術研究発表会,   2018年05月
  • Impact of Long-Continuous Driving Vehicles on Accident Risks
    Takahiro Tsubota, Toshio Yoshii and Koichi Ogura, The 7th International Symposium on Transportation Network Reliability,   2018年01月
  • Investigation of the Effects of Traffic Safety and In-vehicle Criminality on Commuter’s Mode Choice Behaviour
    Audinda Virsa Leinia, Takahiro Tsubota and Toshio Yoshii, International Symposium of the 11th Society for Social Management Systems,   2017年09月
  • 実走行とドライビングシミュレータにおけるドライバーの停止判断要因の差異
    田地竣,白柳洋俊,倉内慎也,坪田隆宏, 土木学会四国支部第23回技術研究発表会,   2017年05月
  • ドライバーの個人差を考慮した連続運転時間と運転挙動の関係分析
    田中優司,吉井稔雄,坪田隆宏,松下聖史, 土木学会四国支部第23回技術研究発表会,   2017年05月
  • Real time information provision benefit measured by macroscopic fundamental diagram
    Tsubota, Takahiro, Bhaskar, Ashish, Chung, Edward, & Geroliminis, Nikolaos, World Conference on Transport Research (WCTR 2013),   2013年07月
  • Information provision and network performance represented by Macroscopic Fundamental Diagram
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Nikolas Geroliminis, Transportation Research Board 92nd Annual Meeting Proceedings,   2013年01月
  • Arterial traffic congestion analysis using bluetooth duration data
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Romain Billot, ATRF 2011 - 34th Australasian Transport Research Forum,   2011年09月
  • Traffic Density Estimation of Signalised Arterials with Mid-Link Sinks and Sources
    坪田隆宏, BHASKAR Ashish, CHUNG Edward, 生産研究, 66, (2) 187 - 192,   2014年
  • Empirical evaluation of Brisbane macroscopic fundamental diagram
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, Australasian Transport Research Forum, ATRF 2013 - Proceedings,   2013年01月, The Macroscopic Fundamental Diagram (MFD) relates space-mean density and flow, and the existence with dynamic features was confirmed in congested urban network with real data set from loop detectors and taxi probes. Since the MFD represents the area-wide network traffic performances, it gives foundations for perimeter control strategies and an area traffic state estimation enabling area-based network control. However, limited works have been reported on real world example from signalised arterial network. This paper fuses data from multiple sources (Bluetooth, Loops and Signals) and develops a framework for the development of the MFD for Brisbane. Existence of the MFD in Brisbane network is confirmed. Different MFDs (from whole network and several sub regions) are evaluated to discover the spatial partitioning in network performance representation.
  • Traffic density estimation of signalised arterials with mid-link sinks and sources
    Takahiro Tsubota, Ashish Bhaskar, Edward Chung, 20th ITS World Congress Tokyo 2013,   2013年01月, This research aims to develop a reliable density estimation method for signalised arterials based on cumulative counts from upstream and downstream detectors. Although traffic density is a key variable for analyzing network performance, its estimation is still challenging due to counting errors associated with urban arterials with mid-link sinks and sources. In order to overcome the issue, CUmulative plots and Probe Integration for Travel timE estimation (CUPRITE) is employed for density estimation. CUPRITE reduces or cancels the counting inconsistencies when vehicles' conservation is not satisfied within a section by utilizing probe vehicles' samples. The method is tested in a controlled environment, and the authors demonstrate the effectiveness of CUPRITE for density estimation in a signalised section.
  • 都市高速道路を対象とした旅行時間信頼性による新たな評価手法の研究
    割田博, 坪田隆宏, 船岡直樹, 宗像恵子, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 39,   2009年06月
  • 首都高速道路を対象としたネットワーク評価手法の検討
    内海和仁, 大塚秀樹, 割田博, 坪田隆宏, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 41,   2010年06月
  • 首都高速道路における所要時間信頼性向上便益の試算
    坪田隆宏, 菊地春海, 梶原一夫, 坂爪誠, 割田博, 倉内文孝, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 39,   2009年06月
  • 限界時間の均衡化による動的システム最適配分に関する研究
    坪田隆宏, 桑原雅夫, 土木計画学研究・講演集(CD-ROM), 37,   2008年06月

書籍等出版物

講演・口頭発表等

  • THE RELATIONSHIP BETWEEN DRIVING TIME AND DRIVER’S BEHAVIOUR: A CASE STUDY AT A SAG
    坪田 隆宏, removed: Think Mobility,   2016年10月18日, 招待有り, Smart Transport Research Centre, Queensland University of Technology

競争的資金



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